тва, УНСоюз почав розглядатися за
відповідним університетським видав
ництвом.
Як відомо, УНСоюз майже всі свої
англомовні публікації, щоб забезпе
чити їм більше довір'я в англомовно
го читача та усунути викликані не
баз допомоги наших ворогів і пгре-
судами підозріння в „пропаганді",
якщо б вони були публіковані укра
їнським видавництвом, видавав своїм
коштом у різних американських ви
давництвах, як „Букмен Ассосієйтс",
„Філософікел Лайбрері" і ін. Але од
ну книжку, англійський
переклад
однотомової історії Михайла Грушев-
ського, таки пощастило видати у ви
давництві Єйлського університету.
Книжка мала
високу академічну
оцінку та добрий відгомін, і це дава
ло надію, що той університет, мавши
такий добрий досвід з УНСоюзом, не
відмовиться і від видання Англомов
ної Енциклопедії
Українознавства.
Проте, відмовився, подавши просту
причину: такого роду праці не є в
пляні і програмі видавництва.
І почалася справжня „одиссея". На
чергу прийшло видавництво Колум
бійського університету, з директором
якого підписаний і покійний д-р Д.
Галичин мали багато зустрічей і про
вели обширну переписку в 1958-му
році. Колись ця переписка буде інте
ресним матеріялом для дослідника
наших відносин в Америці. Резуль
тат :Колумбійський університет ду
же чемно заявив, що „книжка має
тенденції, які заслуговують на ува
гу", але відмовився від її публікації,
мотивуючи тим, що ці тенденції уне
можливлюють університетові
дати
книжці свою фірму. Опісля ми в при
ватній розмові з директором видав
ництва довідались, що тою „тенден
цією" є твердження, що Київська
Русь була початком української дер
жави, а не трьох слов'янських націй:
української, білоруської і російської.
Ми пропонували компроміс, себто до
дати у відповідному тексті, що існує
інша історична школа, яка визнає ту
концепцію, що її заступає Колумбій
ський університет. Нічого не вийшло,
Головний редактор АЕУ проф. д-р Вол. Кубійович, який
постійно живе в Сарселі біля Парижу у Франції, кількома
наворотами приїжджав до ЗСА для полагодження справ,
зв'язаних з АЕУ. На фото: проф. д-р Вол. Кубійович (злі
ва) при праці над матеріялами до АЕУ в приміщеннях
Головної Канцелярії УНС. Біля нього затруднені в тому
часі при цій праці ред. Зенон Снилик, Христина Падох та
ред. Богдан Кравців.