Плян видання збірника „Україна
під Совєтами" вкоротці змінився з
двох головних причин: 1) з уваги на
якість матеріялів і 2) з уваги на зап
лановане і вже домовлене англомов
не видання Енциклопедії Україно
знавства.
Коли мова про якість матеріялів,
між документами подибуємо кілька
цікавих зауважень американських
рецензентів, що їх для цієї мети ан
гажував, з доручення
УНСоюзу,
проф. Кларенс Меннінґ головно між
спеціалістами поодиноких
ділянок
Колюмбійеького університету. Основ
ною заввагою було, що українські
вчені на скитальщині в Европі до ті
єї міри „перевантажені" думкою про
повну чи майже повну іґнорацію під-
совєтеьких проблем в англомовному
світі, що виявляють інклінацію зав
жди „починати від початку" та обме
жуватись загальниками, замість вхо
дити в подробиці та виявляти нові
факти. Другою заввагою було, що
немає потреби плянувати і видавати
рівночасно дві майже ідентичні кни
ги: збірник „Україна під Совєтами"
та англомовну Енциклопедію Украї
нознавства, бо цілий ряд статтей, на
дісланих до збірника, майже ідентич
ні із матеріялами в надрукованих
уже частинах української Енцикло
педії, що мала стати базою також
англомовної.
Взявши це під увагу, УНСоюз, на
рекомендацію д-ра Луки
Мишуги,
змінив свій первісний плян в тому
сенсі, що, замість видавати збірник
„Україна під Совєтами", передав усі
одержані до цього збірника матеріа
ли проф. Кларенсові Меннінґові і за
мовив у нього базовану на тих мате-
ріялах оригінальну працю під такою
ж назвою. Як відомо, ця книга поя
вилася 1953 року у в-ві „Букмен Ас-
сосієйтес" в Ню Йорку і в ній є окре
ме признання для всіх тих авторів,
матеріялами яких проф. Меннінґ по
слуговувався у своїй праці.
АНГЛОМОВНА ЕНЦИКЛОПЕДІЯ
УКРАЇНОЗНАВСТВА
У часі, як пишеться ця стаття, май
же чотири тисячі примірників першо
го 1,185-сторінкового тому Англо
мовної Енциклопедії Українознавст
ва, що має англійську назву Ukraine:
A Concise Encyclopaedia, находиться
в університетських та найбільших пу
блічних бібліотеках світу, зокрема 3-
СА і Канади. У підготові цієї книги,
яку видав у 1933-му році Університет
в Торонті старанням і коштом Укра
їнського Народного Союзу, взяло у-
часть майже сто найвидатніших ук
раїнських науковців під головною ре
дакцією проф. д-ра Володимира Ку-
бійовича. Підготова і публікація цієї
книги коштували УНСоюзові понад
100,000 долярів. А до цього першого
тому долучиться в половині 1969-го
року, в якому УНСоюз відзначає своє
75-річчя, другий том. Видання цієї
книги, вже перший том якої здобув
собі найвищі оцінки рецензентів, тре
ба вважати за найбільше українське
досягнення в ділянці публікацій ан
глійською мовою та за одне з най
більших культурно - видавничих до
сягнень взагалі. Але, якщо правдою
є, що люди з кожного свого діла ма-