танови життьового забезпечення із
професійною фаховою забезпечене-
вою службою та здоровою фінансо
вою господаркою. УНСоюз, як мало
інших забезпеченевих установ, може
гордитися багатими резервами, які на
кожних $100 вимаганих законом ма
ють $132, як гарантію повірених УН-
Союзові забезпечень і ощадностей.
Поміщені тут таблиці показують
постійне збільшення пересічної суми
забезпечення грамот членів УНСою-
зу, отже цим вони доказують згада
ний поступовий ріст довір'я нашого
громадянства до рідної української
установи, яка — як це вже ствердже
но — є безсумнівно однією із най
більш модерних і професійних забез
печеневих установ ЗСА і Канади. Од
нак нові грамоти, видавані в останніх
роках на вищі суми забезпечення, все
ще не можуть так скоро підвищити
пересічної суми забезпечення загалу
членства УНСоюзу. Для доповнення
твердження про зріст числа грамот
забезпечення на вищі суми подаємо
таблицю із цифрами, які показують
кількість грамот виданих на різні су
ми забезпечення, що їх мають члени
УНСоюзу за станом з 31-го жовтня
1968 року (див. стор. 60).
Ступаючи милевими кроками впе
ред на шляху постійної модернізації
діловодства життьового забезпечення,
УНСоюз все таки не занедбує других
ділянок своєї праці, напрямки якої
устійнили ясно ще 75 років тому да
лекозорі основники і піонери УНСо
юзу. Так як ці піонери вкінці мину
лого сторіччя розуміли, що найбіль
ше тривкою базою наших дій в ділян
ках культури, виховання і політики
є наша економічна сила, так і ми те-
$&&
пер, перелистковуючи сторінки історії
українських поселенців у ЗСА і в Ка
наді, переконуємося неоднократно, що
хід цієї історії був у великій мірі за
лежний від важливого фактора на
шої організованости та економічної
сили. На цих фактах минулого ми
стверджуємо, що поєднання в одній
сильній числом членів організації, як
УНСоюз, діяльности в ділянках сус
пільно-громадській, політичній і еко
номічній власне й Гарантує всім цим
діям тривалість завдяки питомій вазі
цього об'єднаного членства і капіта
лу в українських руках.
Тому ми повинні всіми силами змі
ряти до здійснення задумів і споді
вань основників і піонерів УНСоюзу,
які творили „таке всенародне об'єд
нання, до якого належав би кожний
українець". Ця мрія наших поперед
ників, помимо так популярних дво- і
більше поділів у різних ділянках на
шого життя, є вповні можливою до
здійсення, коли мова про об'єднання
наших сил в економічній ділянці, яка
повинна б дати тверду базу для на
ших спільних і соборницьких дій, ко
ли, за словами „Свободи" з 1894 року,
прийдеться на поклик братів з рідно
го краю „битися за свободу прадідної
землі".
Український Народний Союз, як
високо професійна установа життьо
вого забезпечення, а рівночасно й
братська допомогова та загальноук
раїнська патріотична організація, по
винен стати цією економічною базою
для об'єднання людських і матері-
яльних ресурсів у вільному світі для
нашої дальшої ще більше скріпленої
праці для добра свого членства, ук
раїнської спільноти у вільному світі
та для загальної української справи.
Ш£