всіх цих років постійно зростало. Цим
самим мета, поставлена нашими піо
нерами, залишилася покищо нездій
сненою. Бо хоч і посилилися наші
старання включити в ряди членів УН-
Союзу якнайбільше українців, то досі
лише малий їх відсоток на терені ЗСА
і Канади зрозумів вагу сильної укра
їнської братської забезпеченевої ус
танови для нашого економічного, гро
мадського і політичного життя.
Із таблиці чисел членів і сум їхньо
го забезпечення (стор. 58), що її по
мішуємо для огляду сьогоднішнього
стану УНСоюзу, можна ствердити, що
нам ще справді дуже далеко від
88,000 членів до об'єднання всіх ук
раїнців ЗСА і Канади, яких нарахо
вуємо близько двох мільйонів.
Український Народний Союз зро
бив натомість значно більші кроки
вперед в напрямі удосконалення сво
єї ділянки життьового забезпечення,
про що не могли й мріяти його основ-
ники і піонери. Не могли вони цього
передбачити, так само як не могли
сподіватися 75 років тому тодішні
покоління таких головокружних до
сягнень і поступу в других ділянках
людського життя. За минулих 75 ро
ків пішов Український Народний Со
юз великанськими кроками вперед у
ділянці життьового забезпечення і в
цьому поступі він дорівнює найбіль
шим і найбільш модерним комерцій
ним забезпеченевим установам. Що
більше, УНСоюз їх навіть перевищує,
бо запевняє своїм членам не лише
найкращу забезпеченеву обслугу, але
дає їм теж ряд інших послуг як брат-
ська-допомогова, громадська і патрі
отична українська організація.
Свою економічну, тобто забезпече-
нево-допомогову працю почав УНСо
юз із найпростійшої форми посмерт
них і хворобових допомог, на випла
ту яких кожночасно складали члени
вкладки різної висоти, відповідно до
потрібної в централі суми на виплати
цих допомог. Опісля прийшов період
унормованих членських вкладок у
постійній висоті, залежній від віку
члена. Але і ця, як тоді здавалось,
поступова метода діловодства життьо
вого забезпечення скоро поступилася
дальшому розвиткові, з яким ішов
УНСоюз постійно вперед у своїй за-
безпеченевій праці. Прийшли нові рі
зні роди забезпечення із Гарантовани
ми не лише посмертними виплатами,
але із ощадністю на членських гра
мотах забезпечення, яка давала за
безпеченим готову в кожній хвилині
готівку на різні потреби. Останнім
імпозантним кроком вперед у ділянці
життьового забезпечення УНСоюзу
треба назвати найновішу реформу
вкладок і зворотних вартостей та
впровадження нових кляс забезпе
чення в червні 1965 року.
Устійнені на основі найновіших таб
лиць смертности (статистики смерт
них випадків у кожній віковій групі)
нові вкладки забезпечення УНСоюзу
стали конкуренційними та одними із
найдешевших на ринку життьового
забезпечення, який включає найбільш
модерні і найбагатші комерційні уста
нови. Постійні поліпшення у забез-
печеневій службі поставили УНСоюз
нарівні з лідерами ділянки життьово
го забезпечення, а братська допомо-
гова і загально-українська служба
УНСоюзу для своїх членів та всього
українського народу започаткувала
нову добу в історії Українського На
родного Союзу.
В останніх роках замітний чим раз
більше зворот серед членства УНСо
юзу не лише бути членами цієї за
служеної української установи, але й
набувати в УНСоюзі грамоти на ви
сокі суми забезпечення. Ще так не
давно українці вважали, що до УН
Союзу треба лише належати з чисто
патріотичного обов'язку із грамотами
на мінімальні суми, а грамоти на ви
сокі суми забезпечення брали вони в
чужих комерційних установах. Остан
ня реформа разом з посиленою осві-
домлюючою акцією серед громадян
ства та вишкільною працею серед сек
ретарів і організаторів дає вже перші
плоди — тенденції серед українсько
го громадянства ставитися з повним
довір'ям до УНСоюзу, як солідної ус-