енергією ряд суспільних, культурних
і виховних проектів. В 1952 році за
куплено відпочинково-розвагову осе
лю в Кетскільських горах для членів
і захист для старших громадян. Із
своїми дитячими таборами, курсами
українознавства, концертами, мисте
цькими виступами й виставками, до
повідями, конференціями і спорто-
вими змаганнями, Союзівка, як її від
повідно називають, стала однією з
найбільш популярних українських у-
станов у західньому світі. Вона є та
кож постійним приміщенням — до
мом для кількох членів, що перейш
ли вже на пенсію.
Видавнича діяльність, завжди од
на із більших ділянок Союзової пра
ці, була надзвичайно плодючою в ро
ки після другої світової війни. Про
довжувано видавати все частіше но
ві книжки англійською й українсь
кою мовами, в 1953 році започатко
вано публікування дитячого журна
лу українською мовою п. н. „Весел
ка", деякі із чисел якої були друко
вані англійською мовою, видавано
щороку спеціяльні альманахи, прис
вячені історичним подіям і з творами
видатних авторів і з приводу відкрит
тя пам'ятника Тарасові Шевченкові
у Вашингтоні опубліковано спеціяль-
не 32-еторінкове число „Свободи".
Найбільш сміливим почином, крім то
го, було видання англійською мовою
стислої Енциклопедії Українознавст
ва. Ця монументальна праця, приго
тована
Науковим Товариством ім.
Шевченка під проводом проф. Воло
димира Кубійовича, як головного ре
дактора, опублікована Видавництвом
Торонтського Університету, повністю
фінансована Українським Народним
Союзом. Перший том цієї Енцикло
педії .виданий 1963 року, здобув ви
соку оцінку збоку
відповідальних
критиків і спеціялістів і був визна
ний, як найкращий книжковий довід
ник в цій ділянці. Другий том опра
цьовується і він буде випущений з
друку 1969 року.
Підтримуючи постійно і щедро Ук
раїнський Конгресовий Комітет Аме-
English; special annual almanacs hon
oring historical events and featuring
prominent writers were produced; and
a 32-page edition of Svoboda was pub
lished on the occasion of the unveil
ing of the Taras Shevchenko monu
ment in Washington, D. C. The most
ambitious undertaking by all odds was
the publication in English of "Ukraine:
A Concise Enyelopaedia." This monu
mental work, which was prepared by
the Shevchenko Scientific Society with
Professor Volodymyr Kubijovych as
editor-in-chief and published by the
University of Toronto Press, was com
pletely financed by the Ukrainian Na
tional Association. The first volume,
released in 1963, was hailed by respon
sible critics and experts as one of the
finest reference books of its kind. The
second volume is in the final stages of
preparation and will be released in
1969.
A constant and generous supporter
of the Ukrainian Congress Committee
of America, Soyuz contributed in great
measure to the phenomenal success of
the Shevchenko Memorial Committee
and to the accomplishments of the
First World Congress of Free Ukrain
ians. As far back as 1958 the idea of
a Shevchenko monument was proposed
and approved by the 24th UNA con
vention. Considerable financial backing
was provided for the project as well
as unlimited publicity in our press
which, without doubt, helped to at tract
the huge assemblage of nearly 100,000
Ukrainians at the unveiling ceremonies
in 1964. The World Congress, held in
1967 in New York City received the
same extensive and enthusiastic sup
port from our organization and that,
too, was regarded as an unprecedented
success.