ная Газета" подає, що на Україні зі
брано для посівів лише 1.3% потріб
ного насіння. „Известия" інформу
ють, що в совхозах України справа з
тракторами стоїть дуже зле.
10-го квітня. Московська „Правда"
закликає „вдарити" по українських
комуністах, обвинувачуючи їх у не
робстві, саботажі і ухилянні від вико
нання державних плянів посівної
кампанії.
12-го квітня. „Руїна радянської про-
мисловости". — Величезні заводи не
виконують своїх завдань. Дніпрель-
стан не має на що вживати своєї
електрики, бо навколо нього ще не
побудовано заводів, — подає корес-
подент „Чикаго Дейлі Нюз" з Мос
кви. Тракторні заводи в Харкові та
Сталінґраді повинні випускати що
денно по 144 трактори, а на ділі ста-
лінґрадський завод випускає лише
90, а харківський — 70.
18-го квітня. Кореспонденти англій
ських газет з Москви подають: „Насе
лення України довідується про роз
стріли щойно зі списків розстріля
них. Селян розстрілюють за невико
нання плянів хлібозаготівель".
24-го квітня. „Українське селянс
тво бореться своїми способами з ви
зиском Москви" — подає американ
ський кореспондент за „Комсомольс-
кою Правдою": розвалює колективні
господарства, саботує хлібозаготівлі,
перешкоджає зборові насіння та ніве
чить посівні пляни. Цією акцією ке
рують „петлюрівці" та взагалі укра
їнські „шовіністи", аґенти українсь
кого націоналізму. Газета називає,
зокрема, колишнього члена Цент
ральної Ради Лопушенка та інших,
які агітують серед селян, щоб руйну
вали колгоспи і таким чином показа
ли, що „Москва обдирає і нищить У-
країну". Націоналістична пропаган
да ведеться також у школах та нау
кових установах.
. , . Керенський знову заговорив про
Україну . . . Арешти в Польщі невгава-
ють . . . Поляки бачать в українському
визвольному русі „чужинецьку інтри-
ґу" . . . Економічна війна між Росією й
Англією . . .
27 квітня. „Україна в кігтях голо
ду". — Секретар Ллойд Джорджа,
Ґардет Джане, відвідавши Україну,
пише про Харків: „Усе місто стра
шенно занепало, вулиці брудні й не-
направлені, величезні будівлі стоять
незакінчені, населення пригнічене,
байдуже і без усякої віри в майбутнє.
По вулицях бродять тисячі безпри
тульних і голодних дітей, які приста
ють до прохожих, просячи „копієч
ку". Біля пекарень по два дні стоять
люди в черзі, очікуючи на хліб . . .
Усе населення одверто глузує з ра
дянської влади. Гіркий сміх крізь
сльози, глум і з'їдливі анекдоти ста
ли одинокою розвагою і утіхою на
селення".
. . . Сенат ЗДА ухвалив зменшити зо
лоте покриття доляра . . .
Манджурія
ставить ультимат Росії . . . Гітлер зор
ганізував своє ЧК і відновив договір
приязни з Москвою . . .
1-го травня. „Пишуть про страш
ний голод в Росії". — Газета „Кель-
ніше Цайтунґ" подає телеграму з
Москви німецького кореспондента
Юста про надзвичайно тяжке хар
чове становище в СССР: голодне на
селення їсть котів ,собак та різне
стерво, шукаючи в тому порятунку
від голодової смерти. Люди пухнуть
з голоду і падають під час роботи від
повного фізичного виснаження . . .
Від половини березня з Москви поча
ли переводити на Кавказ та на Си
бір деякі військові частини, що зда
ються ненадійними.
10-го травня. „Московські літера
турні чекісти проти української нау
ки".
Газета „Комсомольская
Правда", критикуючи видання Все
української Академії Наук, вбачає в
них „куркульський націоналізм".
11-го травня. „Привид українсько
го сепаратизму душить московських
чекістів". —• Москва переводить чист
ку комуністичної партії на Україні та
урядовий апарат, щоб викоренити ук
раїнський націоналізм.