Однаково складні, як і відповідаль
ні функції головного касира УНСою-
зу перебрав дир. Петро Пуцило в по
ловині 1968-го року, але це ще дале
ко не значить, що він є „початкі
вець" у фінансових справах. Цілком
навпаки, в цих справах він має чи не
найбільший досвід і найбільші квалі
фікації, бувши раніше директором ве
ликого банку, що під його проводом
„ріс на очах" та безнастанно збіль
шував свої мільйони.
Фінансовий департамент
З канцелярії
головного
касира
входиться завжди відкритими двери
ма до великої кімнати, в якій під без
посереднім наглядом головного каси
ра працює сім урядовців фінансового
департаменту, крім згаданих уже
Уляни Дячук, Ґеновефи Куфти і Єв
генії Ратич.
Фінансовий департамент, яким ке
рує головний касир Петро Пуцило,
має у свому діловодстві всі вплати і
виплати УНСоюзу. Він виготовляє
місячні рахунки для всіх відділів, по
відомлення про належні сплати мор-
ґеджових позичок та пригадки про
відсотки за позички, уділені на під-
клад членських грамот. Цей департа
мент поладнує всі виплати, починаю
чи від допомог, яких аплікації роз
глядає головний касир, а кінчаючи
на виплатах посмертного за забезпе-
ченеві грамоти. До нього належать
виплати грошових зворотів, позичок,
повних сум забезпечення із вивіну-
вальних грамот та всі виплати на ад
міністрацію Головної Канцелярії. Там
же ведуться всі точні рахунки фондів,
складених на цілому ряді банкових
конт, а ще важнійше всіх інвестицій
у бондах та морґеджах. Всім цим за
відує головний касир, в якого штабі
працюють досвідчені „фінансисти" із
приділеними їм поодинокими ділян
ками цього складного діловодства та
господарювання 35-мільйоновим май
ном УНСоюзу.
Найстаршим щодо часу служби у-
рядовцем цього департаменту є ура-
І
Степан Курляк
дженець Америки Степан Курляк,
який працює в УНСоюзі вже 32 роки
і є в кожному) відношенні знавцем сво
го діла. Його основні функції: веден
ня головних касових книг та виготов-
лювання підсумків для річних звітів;
звіти про федеральні, етейтові і місь
кі податки службовців та їх виплати;
допомога у виготовлюванні місячних
відділових рахунків та узгіднювання
членських вплат; ведення інвентаря,
закуп канцелярійного приладдя і ус
таткування, частина англомовної ко
респонденції.
При бюрку поруч працює в цьому
департаменті від 1942-го року також
уродженка Америки, Катерина Маґу-
ра. її функції: виготовлювання та
оформлювання місячних відділових
рахунків, узгіднювання членських
вплат з місячними виказами, місячні
зіставлення відділових вплат по від
ділах і стейтах.
При черговому бюрку працює зат-
руднений в УНСоюзі від 1954-го року;
відомий наш громадянин-педагог,
проф. Михайло Лисогір. Його щоден
на праця: виготовлювання місячних
банкових зіставлень, ліквідація ви
плачених дивідендових чеків, виготов-