„Цвіркунчик", слова Катерини Пере-
ліеної, як і прихід до музичної авту
ри „Веселки" відомого композитора
проф. Василя Овчаренка, автора о-
пери „Лис Микита" і дитячої опере
ти „Лісова царівна". Також у ділянці
ілюстрацій поповнюється „Веселка"
новішими мистецькими силами, пере
важно
з
МИСТЦІЕ
середнього й молод
шого поколінь, як Юрій Козак, Лю-
бослав Гуцалюк, Петро Сидоренко,
Богдан Певний та ін.
Кількість авторів у річниках „Ве
селки" хитається між 25 до ЗО осіб,
тож коли додати ще окремі переклад
ні твори та передруки з клясичної
спадщини української дитячої літера
тури, то можна говорити про неви
черпні можливості цього
журналу
щодо автури. Між окремими завдан
нями мала б поставити „Веселка"
справу передруку •— якнайповнішого
—• творів клясика дитячої літерату
ри Олександра Олеся, включно з йо
го 10 п'єсами для дитячого і юного
театру.
„Веселка" відгукується на націо
нальні свята й важливі події в ук
раїнському житті за кордоном, при
носить малим і юним читачам цікаві
оповідання з української історії, дру
кує багато пізнавального матеріялу з
природи, в цікавій формі повідомляє
про життя українських дітей у різ
них країнах (світлини, листування),
дає місце молодим початкуючим та
лантам з-поміж українських дітей з
різних країн вільного СЕІту, коротко
-—• вчить змалечку любити Україну.
Сценки, п'єски, патріотичні, релігій
ні, народні та ін. пісні, як і жартівли
ві, українські загадки, приказки, ско
ромовки тощо — все це допомагає
дитині українського роду виростати
в дусі української мови, культури,
пісні. Виховувана за кордоном укра
їнська дитина в дусі бікультуризму
далеко не відійде від культурної сфе
ри народу, з якого вийшли її батьки.
Надзвичайно важливим та цінним
є почин „Веселки" з публікацією —
вперше в історії нашої дитячої літе
ратури — перекладів творів для дітей,
що з різних причин вийшли в світ
вперше іншими мовами, напр., „Хов-
зької стежки" Марка Вовчка, в пе-
рзкладі з французької Софії Наумо-
вич.
Відносно мало у „Веселці" є мате-
ріялів на технічні теми, якими так
цікавляться хлопчики, і це чи не єди
на тематична прогалина, що її мають
врахувати і письменники, і редактори
видання.
В 75-річчя створення УНСоюзу
відзначаємо хоч і який нібито не-юві-
лейний ювілей — 15-річчя виходу в
світ „Веселки". В деякі роки УНСо-
юз доплачував до цього видання ве
ликі суми, іноді кількість передплат
збільшувалась, однак все ж недос
татньо, коли врахувати великі ви
датки на гонорари, кольоровий друк,
клішування нот, папір, друк, пошто
ві витрати. Якщо хтось припускає,
що дійсно багатий „Батько Союз" не
мусів би нагадувати про збільшення
передплат і навіть вдаватись до збір
ки на видавничий фонд „Веселки",
то він помиляється: УНСоюз діє за
зобов'язуючими законами і на ви
дання такого типу він справді не
має окремих фондів. Зрештою, поз-
бавляючи свою дитину з наймолод
шого віку „Веселки" — батьки внев-
довзі матимуть нагоду переконатись,
що вони таким шляхом повільно, але
послідовно позбувались у ріднім до
мі рідних дітей.
Інші заходи УНСоюзу для дітей
і молоді
У 1968 р. у В-ві „Свободи" вийшла
старанно підготована головним сек
ретарем УНСоюзу д-ром Ярославом
Падохом ілюстрована брошура „За-
безпеченевий плян для найменших
Союзян". Між різними закликами-
зверненнями до батьків є в ній та
кий: „Батьки, не відкладайте на піз
ніше забезпечення
Вашої дитини.
Запевніть їй ще сьогодні вищі сту
дії і краще життя. Завтра на те мо
же бути запізно". У брошурі подані
докладні відомості про те, як, де, на