Лев
ЯЦКЕВИЧ
500—ЛІТТЯ ВІДКРИТТЯ АМЕРИКИ
Дванадцятого жовтня 1992 року сповниться 500 років від
епохального відкриття „Нового світу" видатним мореплавцем
Христофором Колюмбом, що стало вагомим зламом в історії
людства та розвитку його цивілізації в добі т. зв. Ренесансу
(Відродження).
Колюмб народився мабуть в тому самому році, що геніяльний
фльорентійський мистець,Леонардо до Вінчі;в Ї45І році. (Згідно з
іншими джерелами — у 1451 р.) Але доля унапрямила їх життя
протилежними шляхами. Леонардо да Вінчі провів свою молодість
у Фльоренції, а Колюмб у Ґенуї. Обидва пробивалися важко крізь
життя й обидва добилися вершин світової слави. Леонардо да Вінчі,
як геніяльний мистець та вчений, а Христофор Колюмб, як
геніяльний мореплавець, який, шукаючи коротшого шляху до Індії,
відкрив Америку. Колюмб, подібно як його ровесник Леонардо да
Вінчі, не мав формальної освіти й все потрібне знання мусів
здобувати самотужки.
Зов моря
Ґенуя, родинне місто Христофора Колюмба, мало свою
республіканську самоуправу, сенат, університет, великий порт і
просторі морські доки, в яких будували та направляли кораблі. В
той час Ґенуя була одним з найбільших торговельних осередків
Середземного моря. Батько Христофора Колюмба, Доменіко, мав
невелику ткацьку робітню, а крім того був частково торгівцем
вовняних тканин. Але купцем він був кепським. І тому, щоб
утримати багаточленну родину та, як то кажуть, пов'язати всі кінці
разом, він поставив трьох своїх синів до ткацьких станків, а між
ними 11-літнього Христофора, з тою настановою, що, не маючи
змоги дати синам формальну освіту, він зуміє забезпечити їх
добрим ткацьким знанням. На щастя, Провидіння попровадило їх
іншими стежками життя. Христофор Колюмб був типовим
мрійником й тому важко було його втримати на припоні ткацького
станка, біля якого крізь мале віконце він обстежував щоденно ліс
вітрил та корабельних щогол. І коли тільки його батько вийшов з