Омелян ТВАРДОВСЬКИЙ
З НАГОДИ 80-РІЧЧЯ СТ„ УКРАЇНА" ЛЬВІВ
Коли в 1981 році мені довелося ввійти до Ювілейного комітету
для відзначення 70-річчя СТ „Україна" Львів, що відбулося у місті
братньої любови —Філядельфії, тоді нікому й на думку не впало,
що в 1991 році будемо спільно святкувати 80-річний Ювілей у
Львові. На радість усім справжнім патріотам своєї Батьківщини,
темпо відродження українського народу набрало швидкости, з якою
важко упоратися навіть найбільшим нашим оптимістам. Відрадно,
що це відродження врешті захопило й наш спорт. Радує нас цей
факт, адже особливо спортову ділянку сучасний окупант України
явно загнав у сліпий кут. Усі наші спортові надбання і таланти або
стали раптово власністю „старшого брата", або їх хитро-мудро
заховали від денного світла й уваги нового спортового покоління.
Якщо йдеться про русифікацію спортових кадрів України, то
інакше її як тотальною не можна назвати. Русифікували мовно й
духовно в ім'я так зв. „радянського народу". Треба визнати, що
спортові політруки імперії і їх безликі слуги і ступайки зуміли
здобути в цій вбивчій для України роботі не абиякі рекорди. В цьому
сучасний окупант України далеко випередив усіх попередніх
завойовників, включно з звироднілим Адольфом Гітлером.
Порівнюючи обидвох окупантів, то бачимо, що обидва
вивозили з України усе добро й мільйони нашого народу на
невільничу працю, обидва заповнювали концтабори жителями
України, але наш „старший брат" додатково послідовно вбивав
навіть душі тих, що ще животіли на Рідних землях.Поруч з іншими
ділянками життя українського народу, імперські спортові політру
ки пильну увагу приділювали спортовим діячам, спортовим
школам, спортовій літературі і спортовій історії. Починаючи від
сталінщини і кінчаючи на брежнєвщині^усі згадані засоби були тим
знаряддям, яким „старший брат" творив вірних слуг російському
спортові, творив спортових манекенів, що заради титулів і
зв'язаних з ними „почестей" забували,хто вони і чиї вони діти. Цю
трагічну еру називають теж тепер „часами застою", а в історії цих
жорстоких часів є так звані „білі плями".