ПОЧАТОК НОВОЇ ДОБИ
Нову добу в праці Українського Народного Союзу започатку
вала його 25-та, отже ювілейна Конвенція, що відбулася в Нк> Иорку
з кінцем травня 1962-го року. Не було на цій Конвенції жадної „кри
зи", які, звичайно, маркували переломові періоди в дотеперішньому
розвитку цієї організації. Навпаки, звіти і перебіг та результат Кон
венції виказував наймогутніший за всі часи розвиток УНСоюзу, в
реєстрі якого було 81,441 член, забезпечених на загальну суму
$ 61,894,377.00, а в касі якого закумульовано $ 25,460,819.06 майна, що
було добре інвестоване і приносило добрі прибутки. Перед і на са
мій Конвенції пороблено цілий ряд заходів та винесено ряд ухвал що
сумарично ставили УНСоюз у першому ряді найбільших і наймо-
дерніших того роду американських установ. Могутній розвиток вика
зували також інші ділянки активности УНСоюзу. Ріс і розвивався
видавничо-культурний сектор, завершено розбудову вакаційно-відпо-
чинкової і виховної оселі „Союзівка", наладнано новий розвиток УН
Союзу в Канаді, найкраще наладнано працю і співпрацю УНСоюзу
з усіми українськими установами на терені ЗСА і Канади, коротко —
УНСоюз на цій конвенції показався в кожному: організаційному, гос
подарсько-фінансовому, видавничо-культурному та громадському від
ношеннях, як справжній український „Ґібральтар" на американській
і канадійській землі. На УНСоюзі справдилась давня істина, що всі
великі кризи і потрясення, якщо вони нас не перевертають, то тільки
скріплюють. Таким загартованим у праці й боротьбі та скріпленим у
кожному відношенні й готовим до нових, ще більших завдань і успі
хів, показався УНСоюз на 25 ій Конвенції.
Тим не менше, та Конвенція таки започаткувала нову добу, яка
виразно проявилася в праці і розвитку після Конвенції. Тим новим
„початком нового" можна вважати зміну, яку красномовно окреслив
покійний президент ЗСА Джан Ф. Кеннеді в своїй інавгураційній
промові в січні 1961-го року, згадуючи про те, що смолоскип проводу
в Америці переходить в руки нової генерації, народженої і вихованої
вже в цьому сторіччі, загартованої в двох великих та багатьох малих
війнах, в обставинах відкритих нових горизонтів, до космічного обширу
включно. Подібний процес „зміни варти" відбувся й в УНСоюзі, як
провід організації вже напередодні Конвенції, в 1961-му році, внас
лідок трагічної смерти Дмитра Галичина, перейшов в руки тодішнього