УНСОЮЗ І СПОРТ: ДО ВЕРШИН!
Написав Зенон Снилик
У серпні 1966 року, коли в перший
день змагань за крайові тенісові пер
шості Української Спортової Центра
лі Америки і Канади (УСЦАК) на
Союзівці виринула дилема, спричине
на „богами і стихіями", що наслали
нежданий зливний дощ на цю оселю
Українського Народного Союзу, го
ловний предсідник цієї найбільшої
української установи у вільному сві
ті, Йосип Лисогір — до речі сам учас
ник першостей в категорії сеньйорів
— запропонував змаговій комісії не
гайно перенести змагання до закритої
тенісової залі в недалекому містечку
Елендейл, Н.Й. „Кошти винаймлення
— це другорядна справа, -— заявив
предсідник Лисогір. — Ми за це по
дбаємо".
Другого дня ранком, коли злива не
вгавала, довжелезна валка автомобі
лів вирушили із Союзівки до критої
арени в Елендейл, де до першої годи
ни ночі змагались українські тенісис
ти на м'яких кортах, дотягаючи роз-
гри до чвертьфіналів у всіх шістьох
конкуренціях. Сконетерновані „боги і
стихії", не видержавши конкуренції
із завзяттям змагунів та змагунок,
усміхнулися сонцем над розлогою Со-
юзівкою на третій день змагань, що
продовжувались до успішного завер
шення вже на твердих кортах оселі
УНСоюзу.
Цей приклад, один з численних і
найбільш характеристичних, вказує
на велике зацікавлення та кожночас-
ну піддержку Українського Народно
го Союзу спортовій активності нашої
молоді в цій новій країні нашого по
селення. Що більше, власна ініціяти-
ва, активна участь та сприяння роз
виткові спорту віддзеркалюють все-
сторонність та многогранність УНСо
юзу, як громадської установи, що ось
в цьому році святкує 75-ліття свого
існування.
Зацікавлення молоддю та сприяння
її спортовим починам — явище зовсім
природне для УНСоюзу. Бо й заледве
чи існує чисельно більша молодеча
організація у вільному світі, як Ук
раїнський Народний Союз: поверх од
ної четвертої його 88-тисячної маси
членства —• це молодь. І як і в інших
ділянках активности молоді — вихов
ній, культурно-освітній, розваговій —
УНСоюз, розуміючи вагу всесторон-
нього розвитку нашої громади, її по-
тенціял та потреби, не щадить засобів
на сприяння тим зацікавленням мо
лоді, які найкраще впливають на збе
реження її української духовости та
прив'язання до українських вартостей
і традицій.
Ці постуляти, при кожночасній го
товості служити українській громаді,
ввійшли вже в довголітню традицію
УНСоюзу ініціювати та піддержувати
спортову активність нашої молоді.
Спочатку через свої відділи, а далі
шляхом організації окремих спорто-
вих ліґ, УНСоюз сприяв проявам
спортових починів нашої молоді, до-
стосовуючись до її особливих зацікав
лень в поодиноких періодах часу. Ко
лись це був бейзбол, національний
спорт Америки, кошівка та круглі —