СОЮЗІВКА ЗА 15 РОКІВ
Написав Володимир Квас
Мій співтовариш праці, Данило
Слободян, подав англійською мовою
„коротку, але змістовну" історію
придбання Союзівки, як вона посту
пово росла, розбудовувалась, пошири
ла свій стан посідання територіально
і матеріяльно, які мала спочатку ус
піхи і труднощі - невдачі, — що їх,
подекуди, і далі має. Тут хочу тільки
потвердити слова Д. Слободяна, що
основною проблемою Союзівки з пер
шого дня її придбання в 1952-му ро
ці було те, що цю нашу оселю треба
було стало розбудовувати, поліпшу
вати, модернізувати, стосовно до ви
мог часу і гостей. Коротше сказавши,
Союзівці ніколи не бракувало гостей,
але завжди був „страх", зокрема в
повному сезоні, що забракне їй при
міщень для цих гостей . . . Ця кризо
ва проблема — недостача приміщень-
кімнат і нових будинків загостри
лась особливо в останніх двох-трьох
роках, і Батько - Союз в своєму юві
лейному, 1969-му році мусить її ус
пішно розв'язати, — для добра цієї
нашої оселі, що є нашим спільним
добром.
За 15 років праці на Союзівці і для
Союзівки я мав, фактично, менше ді
ла з будинками (це реферат Д. Сло
бодяна), а більше з живими людьми
— гостями й працівниками. Я прид
бав при цій нагоді великий і єдиний
в своїм роді ДОСВІД — як співжити
і співпрацювати так з одними, як і з
другими. Жадна школа чи професій
ні курси не дадуть такого досвіду, як
життьова практика! Що є основне й
характерне для Союзівки — це те,
що вона від початку свого існування
поставила ставку на молодь, на мо
лоде покоління українців, тут наро
джених і новоприбулих. І ця ставка
не завела!
Саме на відтинку молоді заслуга
Союзівки для нашої громади, за 15
років її існування, без перебільшення
можна сказати — небуденна! Подам
лише кілька цифр: близько 800 сту
дентів закінчило Курси Українознав
ства, понад 1000 дітей перейшло чи-
рез наші літні табори для хлопців і
дівчат, понад 2,000 студентів і студен
ток українського роду було тут за-
труднених, як працівники Союзівки,
в такій чи нішій формі. Тисячі молоді
беруть участь в щорічних контестах
„міс Союзівки" чи в масових спорто-
вих імпрезах, як тенісові, пливацькі,
відбиванкові турніри...
А скільки нашої молоді тут позна
йомилось і вступило в подружні зв'яз
ки, скільки з них уперше запізнало
ся з кращими зразками українського
мистецтва, музики, співу чи танку,
пізнало наш прекрасний українеько-
візантійський обряд, культуру, звичаї
і традиції свого народу: скільки з них
пригадало собі аж тут, на Союзівці,
чиїх вони батьків діти! Союзівка зро
била для нашої громади те, що затри
мала при українстві значний відсо
ток нашої молоді, яка в недалекій
уже майбутності перебере керму укра
їнського життя в свої молоді руки
і вже тепер частинно перебирає.