Подані в заголовку слова зустрі
чаємо часто в пресі ,яка переповне
на звідомленнями про випуски но
вих „сателітів" та „космічних ракет"
про будову „космодромів", про виш
кіл або смерть „космонавтів", які на
магаються опанувати „космос",пляну-
ючи полети не тільки на місяць а та
кож на плянети Венеру та Марс, які
тепер є під постійним дослідом різ
них „Експлорерів" чи „Венусів" та
„Сурвейорів", що кружляють
дов
кола тих плянет,
виконуючи різні
поміри, досліди та фотографії.
Всі ці заходи в більшості випадках
тримаються в тайні, — але щоб хоч
частинно поінформувати наших чита
чів про осяги в „космонавтиці" на
воджу деякі дати та числа, що вда
лося мені зібрати з різних публіка
цій, бо „космонавтика" відіграє го
ловну ролю в будуччині всього люд
ства, для якого наша плянета-земля
стає затісною і воно змагається за
здобуття „космосу" та його міжпля-
нетарних полос!
„Сателіти" та „космічні ракети"
В змаганнях за здобуття міжпля-
нетарних просторів, заходами світо
вих потуг пущено в обіг довкола на
шої плянети а також довкола пля
нет
Венери та Марса
цілий ряд
„штучних сателітів" чи „спутніків",
які при допомозі різних інструмен
тів виконують важливі досліди, а зно
ву деякі з них як „Тельстар", „Тран-
сіт" уживаються, як станції для ра-
діо-телевізійних передач.
Статистика вияснює, що довкола
нашої плянети і взагалі в нашій пля-
нетарній системі кружляє тепер око-
ло 500 різної величини та конструкції
„штучних сателітів" та понад 1.000
різних ракет, відламків чи решток
спалених штучних сателітів, які блу
кають в міжплянетарних просторах.
Перший „сателіт" пущено в обіг
довкола землі з датою 4-го жовтня
1957 року. Він важив всього 166 фун
тів, осягаючи 227 кілометрів висоти,
і спалився дня 4-го січня 1958 року.
Вага штучних сателітів постійно збі
льшується і найбільший з них мав
5.333 кілограмів ваги, а найбільшу
висоту 765 клм. осягнув американсь
кий сателіт
„Джіміні
10". Деякі
штучні сателіти вже попалилися, але
знавці заповідають, що деякі з них
зможуть кружляти в „орбіті" від 50
до 300 років, а такі як „Тельстар"
(сателіти для комунікації) зможуть
бути чинними понад 100 тисяч років.
Ракети та „космічні ракети" це та
кож дуже коштовні та скомбіновані
апарати, які відіграють головну ро
лю в космонавтиці, бо їх вживається
для висадження
„сателітів" в так