ЗДІЙСНЕНІ
МРІ Ї
^повнилися мрії українського на-
"
роду. Сповнилися надії тих, що
за велику ідею проливали кров і від-
дали життя. Радіють нині українці в
Києві, що не буде границь серед наро-
ДУ українського, що у Львові вони бу-
дуть так само дома, як у Києві, а та-
кож радіють українці галицькі, буко-
винські і закарпатські з угорської
Руси, що не даром вони терпіли і про-
ливали кров, бо прийшла година, ко-
ли вони свобідною волею злучились
зі своїми братами, аби скінчити не-
волю та жити яситтям вольним, но-
вим. Українці американські не мен-
ше радіють цією виликою подією. Ра-
діють, що сповнилася мрія їх і їх ба-
тьків, що як будуть вертатись до ста-
рого краю, то вже поїдуть на Украї-
ну, до Української Народної Респу-
бліки. . ."
Це — цитата редакційної статті в
„Свободі"
із
25-го січня 1919-го року,
в якій надруковано великими літера-
ми на першій сторінці вістку про злу-
ку всіх українських етнографічних
'земель в одну, ні від кого незалежну,
самостійну і соборну Українську Дер-
жаву. Ця здійснена мрія була куль-
мінацією і завершенням справжнього
„Українського Чуда", яке, правда,
мало свою передісторію, але яке по-
чало здійснюватись точно 50 років то-
му, в повному зимової грози й вес-
нянних надій 1917-му році, в році
справжньої і в коленому відношенні
Великої Української Національної Ре-
волюції, якій і присвячений цей
скромний вбірник-альманах
В інших статтях і матеріалах цього
збірника, зокрема в статтях, написа-
них не тільки свідками, але й спів-
учасниками та співтворцями Великої
Української Національної Революції,
подано в різних аспектах факти про
її розвиток та її оцінку. У цій же стат-
ті ставимо собі дуже обмежене зав-
дання: подати короткий, загальний
огляд розвитку тих великих подій та
їх оцінки так, як вони занотовані на