ну завдяки його вмілому ставленню
справи став остаточно діючим зако
ном в Канаді.
Відвідуючи минулих вакацій Сенат,
зайшов я також і до Палати Громад.
Своїм зовнішнім виглядом ця палата
не справила на мене великого вра
ження, її світлий кольор зовсім не
притягає ока, а, навпаки, затирає кра
су палати. Вона виглядає сіро й зов
сім не приковує уваги відвідувача.
Мені пощастило побувати в цій пала
ті під час дебат над бюджетом, коли
стиралися різні погляди й концепції
щодо економічного життя і розвитку
Канади. Тоді я мав нагоду прислуха
тися канадійській демократії на прак
тиці. Після двох сесій я виніс глибо-
МАЛЮНКИ НА ПАВУТИНШ
Це надзвичайне мистецтво народи
лося в долині Пуастерія в Південному
Тиролі, поблизу м. Бруніко. Творці
його — тирольські селяни. До нас
дійшло близько 100 мініятюр, викона
них на павутинні.
Як „полотно" для картин викорис
товувалось або павутиння звичайних
павуків, або шовкові прозорі ниточки,
що їх виробляють гусениці шовкови
ка. Перед тим, як перетворити в„по-
лотно", павутиння піддавали деякій
обробці: очищали і натягали на кар-
дон. Щоб воно стало міцнішим, про
сочували його молоком, розведеним
водою.
Більшість картин на павутинні —
це мініятюри, виконані акварелею з
домішкою білка. Частини картини
фарбами не вкривали — створювали
прозорий фон. Такі деталі, як очі, во
лосся, наносили легкими мазками, а
квіти, Гірлянди і стрічки, що оточува
ли центральне зображення, малюва
ли густим шаром фарб. В кутку міні
ятюри мистець зображував маленько
го павука, який символізував те, що
„полотно" виготовлене з павутиння.
Є кілька мініятюр, виконаних ки
тайською тушшю, за допомогою пенз
ля. Малюнок такий ніжний, що важ
ко вірити, що його малювали пенз-
ке переконання, що демократія — це
один з кращих способів правління, бо
тут народ через своїх вибраних пред
ставників заявляє свою волю і своє
законне бажання жити вільно й тво
рити для свого добра.
Під час цих сесій з великою приєм
ністю я слідкував з ґалерії за облич
чями наших послів і гордився їх при
сутністю в парляменті Канади, що
стала нацою прибраною батьківщи
ною, в якій маємо можливість виявля
ти нашу волю і наше бажання. В Ук
раїні цього не дозволяють, там укра
їнський нарід живе в умовах жорсто
кої диктатури, що здушує вияв народ
ної волі й народного бажання.
лем, а не пером. Проте, не треба за
бувати, що перо обов'язково прорва
ло б павутиння. Мабуть, малярі пра
цювали тонесенькими пензликами,
виготовленими з пір'ячка бекаса.
Малюнок на павутинні вражає сво
єю прозорістю. Якщо картину вмісти
ти на світлі, то її можна проглядати із
другого боку. Нерідко ці картини се
лян розміщували на вікнах, щоб їх
можна було розглядати на світлі. Кар
тини виконані на павутинні, не пере
вищують розмірів сучасної поштової
листівки. Найменша з картин, що дій
шли до нас, має в довжину 10 см. і в
ширину 7 см.
ОДИНИЦЯ З ДВАДЦЯТЬМА
ЗЕРАМИ
У стародавній Індії і Греції
ли, що нас оточує не більше як 5-6
тисяч зірок. Таку кількість небесних
СЕІТИЛ
можна побачити вночі неозбро
єним оком.
В епоху Галілея і Нютона, коли
вже були невеликі телескопи, зірок
налічували близько мільйона. В міру
вдосконалення техніки ця цифра з
року на рік збільшувалась. Ще три
десятиріччя тому вважалося, що зі
рок є кілька мільйонів, а тепер їх кі
лькість визначають одиницею з двад
цятьма зерами.
НОВИНИ НАУКИ І ТЕХНІКИ