КАНАДІЙСЬКИИ ПАРЛАМЕНТ
ВРАЖЕННЯ І ДУМКИ ВІДВІДУВАЧА
Написав В. Жила
Оттава — столиця Канади лежить
на південному березі ріки тієї ж наз
ви. Триста років тому це було місце
для зустрічі білих людей з індіяна-
ми — гуронами й альґонквінами.
Перша біла людина оселилася в цих
околицях на стрімкій скелі, зверне
ній в сторону ріки Оттави десь у
1811 році. В 1827 році інженерна гру
па англійської корони розпочала бу
дову каналу Рідо, щоб відкрити пев
ний і безпечний шлях з Монтреалу до
великих озер. У 1837 році Оттава ще
не мала своєї теперішньої назви, а
називалась Байтавн, але вже тоді бу
ла значним поселенням, в якому ме
шкало коло 1,300 душ. До інкорпора
ції цієї місцевости минуло десять ро
ків. Торгівля будівельними матерія-
лами стала великим економічним по
штовхом у розвитку майбутньої сто
лиці. В 1955 році Байтавн змінило
свою назву на Оттава, а в 1857 році
королева Вікторія призначила Оттаву
на столицю Канади. З того часу по
чався швидкий розвиток міста, який
проходив упарі з розвитком країни,
що з колонії виросла на незалежну
державу — члена Спільноти Народів
під Бритійською Короною.
Населення Оттави постійно зроста
ло і в 1962 році осягнуло 270,967 душ,
а населення метрополітальної Оттави
— 440,000.
Оттава — місце осідку канадійсько-
го уряду. На розкішному пагорку
примістився розлогий будинок парля-
менту, що складається з Сенату й Па
лати Громад.
Сенат — це верховна палата пар-
ляменту. В цій палаті засідають сена
тори, які виконують свої законодавчі
обов'язки і репрезентують усі десять
'••*?
* V "^ . ; .
. "І*?
•••• •• • • ^ • • • . ?• * ' .
Бл. п. Сенатор Василь Вал
провінцій країни. Сенаторів згідно з
законом покликає генеральний губер
натор Канади в імені Корони на ре
комендацію прем'єр-міністра. Обов'яз
ки свого уряду вони виконують до
кінця життя. Сенат нараховує 102 се
натори. Кожна провінція зберігає за
собою означене законом число сена
торів. Отже, Онтаріо й Квебек мають
по 24 сенатори, Нова Скошія і Ню
Бронсвик — по 10, Манітоба, Бритій-
ська Колумбія, Саскачеван, Алберта
й Нюфавндленд — по 6, Принс Ед-
вард Айленд — 4.
Сенат розміщується в правому кри
лі парляментського будинку. Від ко
льорів, що домінують у цьому будин
ку іноді називають його червоною па
латою. Палата Сенату збудована з