ПЕРШІ МІГРАНТИ ДО АМЕРИКИ
Антропологи, на підставі наукових
досліджень, доводять, що перші імі-
ґранти з'явилися на території амери
канського континенту принаймні 10,-
000 років тому, а може й раніше. Це
були, без сумніву, мандрівні мислив
ці з Азії, які перейшли Берінґову
протоку на північному заході Амери
ки, де зустрічаються Тихий океан з
Арктичним.
Берінґова протока має тепер тільки
60 миль ширини. Зимовими місяцями
можна перейти цю відстань по льоду.
Цілком можливо, що наприкінці чет
вертого, тобто останнього льодового
періоду континенти були ближче один
до одного. Перші іміґранти — це бу
ли люди, яких ми знаємо тепер, як
американських індіян та ескімосів.
Дальша хвиля іміґрантів, про яких
ми знаємо, з'явилися з Европи вже у
часах історичних. Норвезькі вікінґи
прибули з Норвегії через Ісляндію та
Ґренляндію наприкінці 10-го століт
тя, хоч дехто доводить, що й перед
тим уже якісь поселенці або, принай
мні, дослідники побували тут. Фені-
кійці та картагеняни могли досягнути
берегів Америки десь близько 480 р.
перед Христом. Римляни, правдопо
дібно, прибули до Америки у 64-му
році після Р. X., під час царювання
імператора Нерона; китайський мо
нах - буддист міг бути тут у 499 р.
після Р. X., а ірляндські католицькі
монахи — у 6 і 10 століттях.
Усе це викликає багато суперечок
і здогадів. Однак, ми знаємо напевно,
що перші неіндіянські іміґранти, які
мали намір оселитися тут на постійне
життя, прибули спочатку на острів
Ґренляндію, що лежить недалеко від
берегів Канади, з вікінґом Еріком
Рудим на чолі, який відкрив цей ост
рів у 982 році, а за три роки після то
го зорганізував тут колонію. Від
криття континенту Америки описав
його син Лейф Еріксон у 1000-му ро
ці. Його колонія була, ймовірно, десь
у теперішній Новій Англії. Пізніше
вона зникла, як і колонія його бать
ка в Ґренляндії.
Подорож Христофора Колюмба,
яка офіційно занесла американський
континент на світову мапу, забезпечи
ла йому честь називатися особою, що
відкрила Америку. Він у 1492 р. виса
дився на острові Ватлінґс у групі
Багамських островів у Карібському
морі. Колюмб був дослідником, а не
іміґрантом, але, зважаючи на те, що
він прибув, як аґент Еспанії, нату
рально, першими колоністами на кон
тиненті були еспанці, які колонізува
ли Середню та Південну Америку.
Підвалини Еспанської імперії на
території теперішніх З'єдинених Дер
жав поклали були конквістадори та
авантюрники, як ось Хуан Понс де
Леон, який відкрив Флориду в 1513
p., Ґернандо де Сото, який відкрив
ріку Місеіссіпі ЗО років пізніше, та
Франсіско Коронадо, який приблизно
в той самий час провадив експедицію
через теперішню Арізону, Ню Мехіко
і далі на північ до Кензасу.
Англійці, які найдовше панували
на території ЗДА, почали колонізацію
нових земель після подорожі Джана
Кабота вздовж північно-східніх бере
гів у 1497 та 1498 роках.
Перша постійна англійська коло
нія була заснована в теперішньому
стейті Вірджінія. Називалась ця ко
лонія Джемставн. Ці англійські імі
ґранти, а також ті, що прибули
у
Плімут Рок, Массачузетс, своїм ко
раблем „Майфлавер" у 1620 році, по
клали підвалини того, що пізніше
стало тринадцятьма американськими
колоніями, які, після здобуття не-
залежноети, створили З'єднані Дер
жави Америки.
Американська Рада