Одначе справжня Сафо дожила поважних літ і їй навіть
не снилося топити Поправді вона була щасливою жінкою.
Любила свого чоловіка навіть по смерти й не хотіла вихо
дити вдруге замуж. Крім легенди про Сафо остали лише
уривки папірусів. У них Сафо говорить про „своє щастя,
донечку Клєіс, похожу на золоту цвітку".
НК ДАВНО ОБХОДИЛИС Я ЗЛІКАРЯМИ .
о
Лікарям платили за лікування від найдавніших часів.
У Бритійському Музею є 20 тисяч табличок, записаних кли
новим письмом, де є ріжні згадки про лікарську тарифу,
настановлену монархом Мезопотамії з 2200-тим роком перед
Христом. Є там спеціяльні винагороди за ріжні лікування.
Коли лікар не зумів вилікувати хорого, його строго карали.
Ось цікавий виїмок із тодішнього „лікарського закону":
„Коли лікар вилікує хорого з вереду, дістане 10 срібних
монет. Колиж зле отворить веред, треба лікареви відтяти
обі руки".
В старинній Персії хто хотів бути лікарем, мусів пе
рейти довшу практику як лікар... звірят. Винагороду плати
ли вючними звірятами. Жрець (духовник) платив лікареви...
молитвою.
У Візш'отів, в IV. толітті після Христа, лікар, заки взявся
переводити хірургічне лікування, мусів зложити кавцію. Ко
ли хорий вмер, кавція переходила на власність спадкоємців
хорого, а лікар ішов до вязниці.
У Франків було ще гірше. Пошесть, що лютувала в 580-
тому році, не минула королівської родини. Забрала багато
жертв зпоміж князів. Король приказав покарати мертю два-
нацять прибічних лікарів, а їх голови виставити прилюдно.
У Китаю ще й сьогодні платять лікареви щойно після
вилікування хорого. Лікар, який не вилікував хорого, не
дістає нічого.
В Японії кожна багатіша родина має домашнього лі
каря. Платить йому постійно місячну платню, поки всі члени
родини здорові. Коли хтось із них захоріє, виплату платні
лікареви припиняють, поки не вилікує хорого.