ВЕЛИКІ ВТРАТИ.
Український Народний Союз поніс
у минувшому адміністраційному році
дві великі втрати. Невмолима смерть
забрала нам двох великих робітників,
які поклали незабутні заслуги коло
організації українських іміґрантів у
загалі, а У. Н. Союза спеціяльно.
МИХАЙЛО УГОРЧАК.
Михайло Угорчак походив з міста
Тисьмениці, в Галичині, де він уро
дився в 1886. році. До Америки при
був він у 1906. році і зараз записався
в У. Н. Союз. Він відразу вмішався
в боротьбу з парафіянщиною, що хо
тіла бачити в кождій українській ко-
льонії осібне громадянське тіло, яке
малоби обмежувати свою роботу ме
жами громади. Він пробував прова
дити ширшу організацію Українців у
місцевій радикальній організації „Гай
дамаки", яку й під його впливом пе
ретворено на загальну запомогову ор
ганізацію. Колиж ся організація по
пала в руки амбітників, що свої осо
бисті ненависти ставили висше за
гальної справи, він став віддавати всю
працю для Союза.
Як добрий бесідник, умілий орга
нізатор, меткий діяч, людина великої
енергії, живої симпатії для всіх не
щасних, він мусів вибитися скоро на
перед членів Союза. Він скоро пнявся
зі щабля на щабель, з низчого місце
вого уряду на висший, поки не діпняв
нарешті становища головного рекор-
дсвого секретаря Союза. Союз саме
тоді почав свій скорий зріст, але се
кретар, вибраний попередною конвен
цією, не розумів як слід ні свого за
вдання ні тої великої нагоди, яку мав
тоді Союз. Щоби се зрозуміти треба
було чоловіка молодого, меткого,
справного, енергічного. І Союз мав
велике іцастє, бо всі прикмети він най
шов в Угорчаку.
Ставши рекордовим секретарем
Союза, Михайло Угорчак побачив пе
ред собою немовби широку нив}-, ма
ло оброблену, майже ще не заорану.
Він узявся до щирої праці. Завдяки
його праці приступило в Союз тисячі
нових членів. Організація вимагала
широкої кореспонденції, бо україн
ський імігрант був тоді ще не вироб
лений і організаційних справ як слід
не розумів. Праця була понад сили,
забирала йому не тільки день, але й
ніч.
Ще тяжче прийшлося йому, коли
треба було переміняти фінансові о-
снови У. Н. Союза, коли на місце си
стеми розмету, що мусіла колись до
вести організацію до занепаду, треба
було завести нову систему плачення
рівних вкладок після віку члена при
вступленню. Члени У. Н. Союза теж
не були приготовані до сеї реформи,
і Михайло Угорчак за свою велику
працю не тільки не мав ніякої від-