ві форми міської управи в Злучених
Державах. Читаючи про них, читач
певно набрав переконання, що форми
міської управи в Злучених Державах
постійно зміняються. Американські
міста ще не найшли найкращої фори
міської управи. Вони ще її тільки
шукають. Яку форму не завелиби, за
раз показуються хиби, які треба на-,
правляти. Направлять хиби одні, по-}
кажуться другі. Поправиться ті, по
кажуться нові. І так далі без кінця.
Так власне й справа мається. Жит
тя не знає ніякої досконалої форми
правління. Кожда система має якісь
недостачі. Найкращою буде хиба та,
що має найменче недостач. А котра
сама має недостач найменче, про се
переконатися можна тільки пробуючи
одну за другою.
СКАВТИ АБО ПЛАСТУНИ.
Пластунський рух почався яких
дьайцять літ тому в Англії, а почав
його англійський генерал Роберт С.
Бейден-Павел. На думку організації
привело його спостереження, що май
же половина хлопців Англії виро
стає без знання пожиточних занять.
З тої обсервації він дійшов до дум
ки організації, що має на ціли вироб
ляти в молодежи прикмети мужест-
ва, покладання на себе самого, не-
зависимости й доброго горожанства.
За два роки Бейден-Павел приєднав
для своєї думки ряд визначних лю-
дий свого краю, виробив плян орга
нізації, а далі зорганізував до 150,000
хлопців.
В Америці в той час істнували дві
організації, які мали за завдання бу
дувати характер молодежи та нав
чати їх пожиточних занять. Одна
організація називалася ,,Вудкрефт Ін-
діенс", а друга „Сонз оф Деніел Бун".
Коли в Англії розвинулася англійська
організація ,,Бой Скавтс", згадані дві
американські організації обєдналися
в одну американську організацію
,
:
Бой Скавтс оф Америка".
Ціль скавтового руху є дати мо
лодежи нагоду доповнити своє обра-
зованнє та розвинути свої талани че
рез робленнє всячини для себе й для
других. До сеї ціли молодіж має
йти дорогою спостерігання, розумо-
вання й справедливосте. Скавт має
навчитися: давати першу поміч у ви
падках; ратувати життя; слідити;
сигналізувати; їхати біцикльом; зна
ти природу і другі пожиточні річи.
Організація складається з чет. На
чолі чети ("patrol") стоїть начальник,
вибраний членами чети. Кілька чет
лучиться в відділ, troop, на котрого
чолі стоїть начальник, scout master.
Се мусить бути людина, що має при
кмети, які хлопці шанують.
Заким хлопець стане скавтом, він
мусить перейти відповідне пригото-
вання, а відтак зложити присягу,
в
котрій говориться:
„На свою честь обіцюю по змо
зі своїх найкращих сил: вперше, спов
нити свої обовязки супроти Бога к
рідного краю; по друге, помагати все
другим людям; по трете, слухати
скзвтових законів".
Скавти поділені на три части:
„тендерфутів", на скавтів другої кля
си й скавтів першої кляси. При пе
реході до висшої кляси хлопець му
сить переходити через відповідні
проби та іспити. Хлопець, що хоче