рали по 1 до 2 доляри денної платні", а тепер, силою воєнних
обставин, платня їх подвоїла ся або потроїла ся. В останних
часах, головно підчас війни, многі з них почали брати ся до
управи рілї.
На початку першого десятилїтя XX. віку почала ся укра
їнська еміграція до Канади. В адмінїстраційнім роц 1909—1910
виїхало до Канади понад 7.000 Українців з Галичини і Буко
вини. Нинї їх можна числити в Канаді' на округле число 300.000.
Жиють вони в провінціях Манїтоба, Саскачеван, Алберта, Брі-
тиш Колюмбія, де занимають ся управою рілї, та в Новій Шот-
ляндії, Квебеку і Онтаріо, де вони працюють по фабриках або
копальнях. Тут Українці показали ся перед чужинецьким сьві-
том знаменитими рільниками і многі з них вже є великими бо-
гачами.
Третою з ряду щодо числа українською іміграцією в Аме-
рицї є іміграція в Бразилії і Аргентині'. Там українських посе
ленців числить ся на 100.000. Жиють вони головно в провін
ції Парана, де управляють рілю. Але полуднево-американський
клімат не є здоровий для Українців, через що вони перед вій
ною масами покидали сї краї.
Крім кількох случаїв української еміграції до Австралії, за
морська еміграція австрійських Українців кінчилаб ся. Нато-
місць цікаві цифри виказує континентальна еміграція, емігра
ція до инших європейських держав та до инших країв австрій
ської монархії.
На першім місци під тим оглядом стояла Німеччина, куди
рік-річно емігрували тисячі Українців з Австрії. Обчислено, що
в 1910 році в Німеччині було около 100.000 емігрантів з ав
стрійської України. Вони працювали там при управі землі", а
також по фабриках та копальнях угля. Перед війною україн
ські сезонові робітники заливали кождого року цілу Німеччи
ну. Обчислено, що кождий сезоновий робітник заробляв окру
гло 200 корон річно, так, що 100.000 українських робітників
ввозили до Галичини кождого року майже 20,000.000 корон.
Промислові робітники працювали там безпереривно, натомісць
господарські повертали кождої осени домів.
На другім місци по Німеччині' щодо числа української се-
зонової еміграції стояла Чехія, куди кождого року виїзджало
16.000 українських робітників. Працювали вони там при піль-
них роботах, в копальнях угля, при регуляції рік і т. п. Вони
були там дуже лихо плачені, бо Чехи держать ся засади, не
впускати чужинця до промислової роботи.
З инших європейських держав на трете місце заслугує Ру
мунія, куди кождого року емігрувало з Буковини і Галичини
около 3.000 наших робітників. Там вони працювали при піль-
них роботах і в копальнях нафти.
Відтак слідує Данія з 2.000 українських робітників. Фран
ція з 1.200 українськими робітниками. Україна з 1.000 україн
ськими робітниками з Австрії, які там працювали головно у
фабриках цукру. Швеція з 700 українськими робітниками. Ан
глія з 500 українськими робітниками, які працювали головно у