Важнїйші приписидля війскових добровольців у Зл. Державах.
-ж-
Війскова орґанїзация і спосіб вербована ре
крутів у Злучених Державах інакший нїж в пи
ти х державах.
В часі мира воєнна сила Злучених Держав
складаеть ся зі сталого війска і мілїциї.
Стале війско
числить в часі мира
100.000
людий. Воно б спільне для цїлої держави. При
мусового побору рекрутів у Злучених Державах
нема; війско складаеть ся з добровольців. В кож
дім більшім місті є стациї, де-відбуваеть ся по
бір рекрутів-добровольцїв.
Мілїция
складаеть ся їакож з добровольців.
Кождий стейт має свою власну мілїцию. Члени
мілїциї не сповняють сталої війскової служби;
війскове образованє набувають вони на відповід
них курсах, які відбувають звичайно у вечірних
годинах. Члени мілїциї побирають платню лише
в часі місячних вправ. До мілїциї приймають му-
щин у віцї від 18 до 45 лїт. На случай потреби
кояций стейт обовязаний зоружити припадаюче
на него число членів мілїциї і віддати його до
розпорядимости держави.
На случай війни кождий спосібний горожа-
нин обовязаний зголосити ся до воєнної служби.
Услівя для жовнїрів у сухопутній армії.
Доброволець, який має намір вступити до вій
скової служби в сухопутній армії Злучених Дер
жав, мусить числити найменьше 18 лїт, а не
більше як 35 лїт. Найголовнїйші услівя: здорова
будова тіла, добра вимова і знане анґлїйської
мови (говорити, читати і писати).
Кандидати у віцї від 18 до 21 лїт мають ви
казати ся позволенєм батька, а в разі його смер-
ти — позволенєм матери, зглядно опікуна.
Жонаті мояфгь бути приняті до війскової
■служби за осібним позволенєм дотичного коман-
данта полку.
Кандидат мусить бути горожанином Злучених
Держав або мати бодай перші горожанські. па
пері.
Для кандидатів є приписаний після родів вій-
ска відповідний зріст і вага. При піхоті, побе
режній артилєриї і піонїрах: висота найменьше
4 стопи і 4 цалї, вага до 190 фунтів. При кінноті:
висота найменьше 5 стій і 4 цалї, вага до 165
фунтів. При полевій артилєриї: висота наймень
ше 5 стіп і 4 цалї, вага до 190 фунтів. При гір-
сікій артилерії: висота найменьше 5 стіп і
ца-
лїв. Найнизша вага для жовнірів всіх родів вій
ска виносить 128 фунтів, виїмково до
фунтів.
Війскова служба триває 7 лїт; з того 4 роки
стало при полку, а 3 роки в резерві. В часі при-
належности до резерви не побираєть ся жадної
платні.
Місячна платня для простих жовнірів вино
сить від $15.00 до $18.00, для підофіцирів від
$21.00 до $75.00. Крім платні дістаюсь жовні
ри харч, мешканє, одіж і лікарську опіку.
По скінченю 4-лїтяої служби можна старати
ся о поновне ириняте до війска. Коли такий жов
нір протягом трох місяців,
ЧИСЛЯЧЙ
від дня ви-
ступленя, заявить охоту дальше служити, тоді
нову службу уважаєть ся нродовженєм давної і
жовнір дістає в нагороду одноразово потрійну
місячну платню і підвисшенє місячної платні.
По 20-ти літах служби має жовнір право на
случай каліцтва і нездатності! до праці право на
удержане у війсковім ириюті ,,Soldiers H ,me“
у Вашінґтонї.
По 30-тп літах служби набуває жовнір пра
во до емеритури. Платня підчас емеритури ви
носить % його послїдної платні при війску, а
крім сего дістає місячний додаток в сумі $15.75,
яко відшкодоване за харч, мешканє, одіж і т. п.
Коли жовнїр помре підчас чинної служби з
причини хороби або каліцтва, якого набавив ся
в службі, одержує вдова (зглядно инша назна
чена ним особа) одноразово шестимісячну плат
ню з потрученєм $35.00 на кошти похорону.
Вже в перших місяцях служби може жовнїр
зістати підофіциром. Нежонаті жовніри, які в
горожанами Злучених Держав, а не мають
ще
30 лїт, можуть по двох літах служби здавати
офіцирський іспит.
Літа війскової служби в Хінах, на Кубі, Фі-
ліпінах, в Алясці і Панамі числить ся подвійно.
Услівя для жовнірів при маринарцї.
Кандидати до війскової служби при маринарцї
мусять бути сильної будови тїла, здорові і зов
сім вільні від таких хиб: пізний і неправильний
розвій, довша недуга, слабий умовий стан, корчі
або епілєисия в послїдиих 5 літах, слабий зір,
притуплений слух, хронічний катар, лиха вимо