Пенсія президента Злуч. Держав
На засїданю першого Конгресу (1789 р.) довго раджено над
сим кілько пенсії визначити президентови. Президент Вашінґтон
заявив, що не хоче нїякої платні*. Висоту пенсії пропоновано від
15 до 70 тисяч
наконець згоджено ся на 25.000 долярів. Т ак у
платню брали президенти до 1873 року, в якім то підвисшено сю
до 50.000 дол. на рік. В роцї 1907 Конґрес додав президентови до
пенсії; на кошта подорожий 25.000 дол. і на удержанє дому, стай-
нї і оранжерії 50.000 дол. Разом отже теперішний президент ді
стає 125.000 дол в рік.
Як дістати горожаньскі папери = =
Наколи який еміґрант хоче стати горожанином Злучених
Держав мусить приноровити ся до слідуючих приписів: по пер
ше зголосити ся до суду по блянкет аплікації: а) деклярації б)
натуралізації. Виповнивши відповідями рубрики аплікації, має
ся єю лишити у судового клерка. Судовий клерк відсилає сю ап
лікацію до головного уряду в Вашиґтонї, звідки визначує ся детек
тива, який має розслїдити характер і минувшину аплїканта.
По яких трьох місяцях або і довше повідомляє ся аплїканта»
коли має відбути ся переслухане його просьби. Таке переслухане
відбув ся підчас повного судового засїданя. Наколи детективи
винайшли щось такого, що сьвідчить проти аплїканта, то тодї ви
ступає прокуратор в суді* проти наданя прав горожанських аплї-
кантови, як негідному.
Власть надавати горожанські папери мають лишень слідую
чі суди : United States Circuit Court, U. S. district C., (існують в
усїх Державах Злучених Держав) District Courts (існують в те-
ритириях) а також усї вижші цивільні суди, courts of record в у -
сїх Державах.
Повні горожанські папери може дістади лишень сей, хто меш
кав в Злучених Державах безпереривно пять лїт і не є анархістом
анї не визнає засад многоженьства.
Горожанських паперів не видає ся відразу, але по двох лїтах
до сімох по зложеню так званої деклярації.
Давнїйше право, після якого еміґранти прибувші до Злуче
них Держав перед укінченєм і8-го року житя могли по осягненю
повнолїтности дістати відразу натуралїзаційні папери без склада-